הנהלת חשבונות כפולה

לפני שנפרט מי צריך הנהלת חשבונות כפולה, נצטרך להסביר מהי הנהלת חשבונות חד צדדית, מי חייב סוג כזה של ניהול חשבון, מה תפקידו של מנהל החשבונות בחברה, מה תפקידו של רואה החשבון. כך שאם את/ה מתכננים לפתוח עסק הגעתם למקום הנכון.
הנהלת חשבון חד צדדית
כאשר אנו מדברים על הנהלת חשבונות חד צדדית אנו מדברים על רישום הכנסות והוצאות של העסק. בהנה"ח מעבר למאזן החודשי אין אנו יכולים לשפוך אור על מצבו הכולל של העסק.

הנהלת חשבונות כפולה – מה היא מאפשרת?

הנהלת חשבונות כפולה מאפשרת לנו לשפוך כל מידע שאנו רוצים על העסק מבחינה פיננסית, מקורה של השיטה היא באיטליה, בשיטה זו רושם מנהל החשבונות את כל התהליכים הפיננסים הכוללים הוצאות, הכנסות, נכסים, התחייבויות, הצהרות הון ועוד.
מה עדיף
לפני שאנו עונים על השאלה, עלייך לענות על שאלה אחרת, מה החזון שלך, האם המטרה שלך היא לגדול ולהתפתח או להישאר באותו המצב וכל שחשוב לך הם הוצאות והכנסות, על מנת שתוכל בסוף השנה לפנות לרואה החשבון לפני הגשת הדוח השנתי. כדאי לך לשמוע חוות דעת כלכלית שלנו.

הנהלת חשבונות כפולה – אצבע על הדופק

כאשר אנו בוחרים בהנהלת חשבונות כפולה אנו בעצם משתמשים במיומנות של רואה החשבון שלנו, בליווי הפיננסי ובייעוץ שלו, מאחר שאנו יכולים לראות ברגע נתון כשאנו רוצים  שחור על גבי לבן את מצב העסק שלנו ואת כל התחזיות הקרובות, האם אנו בחריגה או ההפך הוא הנכון, מה מחזור ההכנסות, האם אפשר להכניס עוד עובד או במילים אחרות האם אפשר להתפתח.
אנו לא רוצים להגיע למצב בו אנו מכניסים עובד נוסף, כי אנו חשים שגדלנו ויש באפשרותנו ליהנות מעזרה נוספת, אנו צרכים להיות ערוכים לכל מצב ומצב שעלול לקרות, אנו צריכם לוודא כי בסוף כל חודש אנו יכולים לשלם את המשכורות לעובדים, אנו צריכים לזכור שעלינו המעסיקים יש לשלם מס הכנסה וכמובן לביטוח לאומי, כאשר אנו עושים הנהלת חשבונות כפולה אנו יכולים לראות את כל המפה הפיננסית פתוחה לרווחה מולך עיינו נוכל להבין האם הכנסת עובד נוסף תהיה יתרון או חיסרון, האם זו תהיה חוזקה או חולשה.

מה ההבדל בין הנהלת חשבונות כפולה להנהלת חשבונות?

בעוד הנהלת חשבונות חד צדדית אינה מצריכה ידע רב, כמעט כל אחד עם מעט ניסיון יכול למלא את המאזן במיוחד בעידן שלנו בו הכל ממוחשב, הנהלת חשבונות כפולה חייבת להתבצע על ידי איש מקצוע מיומן, מנהל החשבונות שעליו כמובן מפקח רואה החשבון.
מאחר ואין מדובר רק בהכנסות ובהוצאות, על מנהל החשבונות לדעת לעשות התאמות בנק, התאמות ספקים וכרטיסיות אחרות. על מנהל החשבונות לפתוח כרטסת לכל גורם לו אנו חייבם כסף ולכל גורם שחייב לנו, עבודה שלא תוכל להתבצע על ידי אדם שלא למד  לעומק את רזי המקצוע של הנהלה החשבונות הכפולה. 

פתיחת תיק במס הכנסה