כל מה שרציתם לדעת על תכנון מס

בכל מדינה בה רמת המיסוי גבוהה יחסית, עולה הצורך לבחון את כל האופציות האפשריות על מנת למזער עד כמה שניתן את תשלומי המס, וזאת על מנת להותיר רווח נקי כמה שיותר גדול לטובת בעלי העסק. זו היא פרקטיקה לגיטימית לחלוטין כל עוד היא מתבצעת במסגרת גבולות החוק. במדינות מסויימות, גבולות אלה הולכים ומתהדקים על מנת לצמצם את היכולת של בעלי העסקים למזער את תשלומי המס.

מזעור היקף המס המשולם

פרקטיקה זו של מזעור תשלומי המס נקראת תכנון מס. הרעיון שעומד מאחורי תכנון המס, הוא שעבור כל עסק ניתן למצוא מספר קונסטלציות של ניהול תזרים ההכנסות וההוצאות בצורה כזאת שהמס הכולל שישולם על הרווח יהיה נמוך יותר מאשר היעדר תכנון המס. תכנון המס יכול להתבצע על בסיס רישום הכנסות והוצאות בתקופות שונות, שימוש בכספי הרווחים לטובת פעילויות נדרשות המוכרות על ידי רשויות המס, וכן הפורמט הפופולארי והמסתורי ביותר של תחום זה, והוא פתיחת חברות והפניית כספי הרווח למדינות בהן שיעורי המס הם נמוכים מאוד.

האם זה מוסרי?

בשנים האחרונות, עולה השאלה עד כמה זה מוסרי לבצע תכנון מס, עד כמה חברות הענק שעושות ככל יכולתן לא לשלם מס למדינה בה הן פועלות, נוהגות בצורה מוסרית. ובכן, התשובה היא שעסק הוא לא ארגון צדקה, והמטרה העליונה שלו היא להרוויח כמה שיותר כסף. כל אחד מאיתנו היה נוהג בדיוק באותה צורה אם היה באותה עמדה. מה שחשוב הוא לשמור על פעילות זו במסגרת החוק, וזאת מתוך הנחה שהחוק הוא הגורם היחיד שעושה אינטגרציה בין שיקולי מוסר, צרכי המדינה וצרכי העסקים.

רואי חשבון מומחים בתחום

אם אתם מרגישים שאתם משלמים מס גבוה מדי, ואתם תוהים האם ניתן למזער את תשלומי המס הללו, תוכלו להיכנס לאתרי אינטרנט של רואי חשבון שונים, לקבל חוות דעת כלכלית או לעשות חיפוש כללי באינטרנט וללמוד יותר אודות הנושא. כמו כן, מומלץ לפנות למספר רואי חשבון המתמחים בתחום זה של תכנון מס ויכולים לבחון את הפעילות שלכם באופן פרטני, ולתת לכם המלצות להמשך.

תכנון מס