איך להתמודד עם דוחות סוף שנה ביעילות?

סוף שנה הוא פרק זמן מלחיץ עבור רוב בעלי העסקים, ובפרט כשמדובר על עסקים קטנים שבהם חלק ניכר מההתעסקות עם דוחות סוף השנה מוטלת על כתפי בעל העסק עצמו, שמן הסתם טרוד בעוד אינספור מטלות אחרות.
בדרך כלל כשאדם מסוים נמצא בלחץ וממליצים לו להירגע, התוצאה הפוכה, אבל כדאי לדעת שהגשת הדוחות השונים שרשויות המס מצפות להן בסוף כל שנת מס אינה משימה בלתי אפשרית, ושעם כמה טיפים פשוטים גם המטלה שרובנו אוהבים לדחות הופכת להרבה פחות מאיימת.

חשבוניות דיגיטליות

אין כמעט בעל עסק שלא חווה, לפחות פעם אחת, את אחד האירועים היותר מלחיצים שיכולים להתרחש במסגרת ניהול עסק בכל תחום שהוא: אובדן פנקס החשבוניות. גם אם בסופו של דבר הוא נמצא, הרי שפרק הזמן שבו בעל העסק רוצה להכין את הדוחות השנתיים או להגיש את כל החומר לרואה החשבון, והחשבוניות אינן, הוא פרק זמן שבו בעל העסק חווה ללא ספק הזדקנות מואצת…
הפקת חשבוניות אונליין, כלומר חשבוניות דיגיטליות שכוללות חתימה אלקטרונית (בהתאם לחוק חתימה אלקטרונית התשס"א), מבטיחה לכם שכל החשבוניות שהונפקו לכלל הלקוחות לאורך כל השנה נמצאות במקום בטוח, וכמו כן יש לכל אחת מהן גיבוי (שנוצר אוטומטית כשהחשבונית מונפקת), כך שניתן לגשת למלאכת איסוף החומר והכנת הדוחות ללא כל חשש ומבלי לבזבז זמן יקר על חיפושים מייגעים.

להגיש בזמן

לעתים אנחנו נוטים לנסות לדחות את מועד הכנת הדוחות – גם כי ישנו עומס בעסק (והרי תמיד ישנו עומס משימות בכל עסק…), גם כי אנחנו לא מתלהבים מהאינטראקציה עם מס הכנסה (גם אם אנחנו מבינים שאין מנוס מכך) וגם כי מדובר במטלה שמטבעה עלולה להיות מייגעת.
יחד עם זאת אסור לשכוח שהגשת דוח שנתי באיחור עלולה לסבך אתכם עם רשויות המס ולגרום להטלת סנקציות שונות כלפיכם – ובסופו של דבר ממילא תצטרכו להכין את כל הדוחות הרלוונטיים, כך שחבל לדחות את מה שהוא ממילא בלתי נמנע. גם בהקשר זה מעבר מהפקתן של חשבוניות נייר להנפקת חשבוניות אונליין מקל על בעלי העסקים, שכן קל יותר לשלוף את כל החשבוניות שהונפקו ולארגן את כל החומר הנדרש עבור הדוחות השונים של סוף השנה (ולא רק אלה המוגשים לרשויות המס אלא גם אלה שמטרתם היא שימוש פנימי בתוך העסק).

השקעה כדי לצמצם חבות מס

טיפ אחר מאפשר לצמצם את השומה שאותה תצטרכו לשלם למס הכנסה, ובנוסף מספק לכם גישה למאגר רחב של השקעות בעלות פוטנציאל – השקעה בסטארט אפ מוכרת (על סמך "חוק האנג'לים", שחוקק ב-2011 ושופר ב-2014) לצרכי מס, ואם לחברה שלכם ישנה שנה רווחית במיוחד ואתם לא רוצים לשלם יותר מדי מס, זוהי הזדמנות מצוינת לבצע השקעה חכמה, שעם קצת מזל עשויה להניב לכם רווחים גבוהים במיוחד.