מי יכול להירשם כעוסק פטור?

מדינת ישראל ורשויות המס מאפשרות לאלו אשר מעוניינים בהקמת עסק עצמאי קטן, להירשם כעוסק פטור. זה מאפשר ליהנות ממספר הקלות מס וניהול שוטף נוח.

עוסק פטור איננו מחויב בתשלום מע"מ למדינה בגין הכנסותיו מהעסק. עוסק פטור לא גובה מע"מ מלקוחותיו. מחזור העסקאות השנתי של עוסק פטור מוגבל לגובה של 99,000 ₪ בשנה. הוא נדרש לדיווח שנתי אחד בלבד למס הכנסה אודות הפעילות העסקית שלו.

לפתוח עסק עצמאי בקלות ומהר

כיום, למעט חריגים, כל אדם יכול להירשם כעוסק פטור, לעשות פתיחת עוסק פטור, לפתוח עסק עצמאי. זה מאפשר להתחיל להרוויח כסף ממגוון רחב מאוד של אפשרויות תעסוקה ויזמות. יחד עם זאת, ישנם כמה בעלי מקצוע שאין באפשרותם להירשם כעוסק פטור, ללא קשר למחזור.

עוסק פטור

כדי להיות בטוח איזה סוג עסק כדאי לך לפתוח, ולוודא כי אינך נמצא בין החריגים. מומלץ מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום. ליווי של רואה חשבון, גם אם מדובר בעסק קטן, יקל מאוד על הליך פתיחת העסק ועל הניהול השוטף שלו וימנע תקלות עתידיות מול רשויות המס.

צפי לפעילות עסקית נמוכה יחסית

ההקלות של רשויות המס מאפשרות למעשה לקדם יוזמות עסקיות קטנות ולהקים עסק ללא סיכונים גבוהים מדי וללא צורך בהוצאות על ניהול ספרי חשבונות.

עוסק פטור נועד למי שלא צופה פעילות עסקית גבוהה בעסק, ומעוניין להקל במידה מה על הניהול השוטף, ובמיוחד כשמדובר בהכנסה נוספת.