השיקולים בין מורשה לפטור

מעוניין לפתוח עסק עצמאי, אבל מתלבט בין עוסק מורשה לעוסק פטור? בין שני הסוגים קיימים מספר הבדלים משמעותיים, וההחלטה שלך תלויה בצרכים של העסק ובשאיפות שלך כבעל העסק.

השיקולים בין עוסק מורשה לעוסק פטור

עוסק פטור נועד למי שמעוניין בעסק קטן, קל לתפעול יחסית. עסק שמחזור העסקאות השנתי שלו לא עולה על 99,000 ₪ (נכון לשנת 2018). בעל העסק פטור מתשלום מע"מ על הכנסותיו מהעסק ולכן גם לא גובה מע"מ על השירות שהוא נותן.

עוסק מורשה, שאיננו מוגבל בגודל מחזור העסקאות השנתית שלו, כן משלם מע"מ למדינה, אבל זכאי גם לקבל החזרי מע"מ על הוצאות מוכרות לצרכי העסק.

עוסק מורשה

הבדל נוסף מהשיקולים בין עוסק מורשה לעוסק פטור הוא בניהול הפיננסי השוטף. עוסק פטור נהנה מעבודה פשוטה יחסית, שבמקרים מסוימים יכולה להתבצע ללא שירותי הנהלת חשבונות. עוסק פטור מחויב בדיווח שנתי אחד לרשויות המס אודות הפעילות העסקית של. דבר שניתן לעשות בקלות אצל רואה חשבון.

עוסק מורשה לעומת זאת נדרש להעביר דיווחים חודשיים או דו-חודשיים. מה שמצריך סדר וארגון בתיעוד וניהול ספרי החשבונות. עוסק מורשה נדרש ברוב המקרים לשכור שירותי הנהלת חשבונות ורואה חשבון לצורך הפעילות השוטפת.

בנוסף, עוסק מורשה זכאי להחזרי מעמ בגין הוצאותיו השוטפות, בעוד שעוסק פטור אינו זכאי כלל להחזרי מעמ בין הוצאותיו. רוצה לומר אין זכויות (החזרי מעמ) בלי חובות (תשלומי מעמ).

רוב העסקים הקטנים יכולים להיות "עוסק פטור" בתחילת הדרך למעט מספר תחומים אשר מראש אינם יכולים להיכנס לקטגוריה. אם אתה מרגיש שאינך בטוח במאה אחוז איזה עסק אתה צריך לפתוח או איך לעבור בין עוסק פטור למורשה, מומלץ להתייעץ בהקדם כדי להימנע מטעויות מול הרשויות.

מאמרים בנושא עוסק מורשה ועוסק פטור:

איך משרדינו יכול לעזור לך בניהול העסק שלך כעוסק מורשה ?

מה משפיע על עלות פתיחת עוסק מורשה?

עוסק מורשה או חברה? ומה בכלל ההבדל ביניהם?

כל מה שרציתם לדעת על תכנון מס

איך משרדינו יכול לעזור לך בניהול העסק שלך כעוסק פטור ?